歡迎來到周太后風水日誌 Introduction to Master Fung Shui

歡迎大家來到周太后的網上日誌, 與我一起論盡古今風水理據, 實例, 趣聞, ......如你有什麼風水命理的問題,不妨留話,歡迎指教...

Welcome to the Master Fung Shui Blogsite where you will find answers and interesting readings about Fung Shui away from your ordinary phoney pooh-pahs... All your questions are welcome and all your comments will be read. Fung Shui is not about fancy hairdo-s and posh cars, not about making things sounding mysterious and definitely not trying to become a celebrity magazine fodder, read on and you may find something useful to you too. I look forward to your questions. Answers can be either in English or Chinese... All parties welcome.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2007年7月21日 星期六

Something to think about…細細思索

由97年至07這十年來香港經歷許多的風雨, 某些成遺憾, 某些疑難問題仍舊存在, 報刊上經常只提及政治上和經濟上的好壞…我們周圍有很多似是無可避免的事情, 實際上是可以很簡單的用風水學諒解及補救…大概是不能改變往事,但是我們可以阻止問題繼續嚴重及變得更壞, 大家可細細思索以下的一些事:

1. 為什麼這十年有很多我們永遠記懷的歌影藝人相繼離世, 亦有些會在較近的將來繼續來, 又會是誰? 何時何地?
2. 在香港19區每區的朝西面的方向都發生很多路面上的交通意外事情, 並且每次也有人死亡, 有何補救?
3. 天水圍的家庭悲劇雖然或許是因為社會資源物力人力不當而造成的後果, 但是以地脈而言, 為什麼這處的命案是那麼的多? 又可以怎樣補救?
4. 香港有新的經濟發展, 就繼續會有建築工地潛在的危險, 以很簡單的風水學可以在整個勞動過程中做些什麼保護所有的人和地的安全?

沒有留言: